Вітаю представників батьківської громади, колектив нашого дошкільного закладу – педагогів, обслуговуючий персонал.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громад кістю», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року № 178»

Звітуючись про роботу закладу дошкільної освіти і відповідно й про мою діяльність як завідувача ЗДО дозвольте нагадати, що дошкільний навчальний заклад ( ясла-садок)№2 у своїй діяльності керується слідуючими нормативно – правовими документами: Конвенцією ООН про права дитини, Конституцією України, Законом «Про мови в Україні», Законом «Про освіту», Законом «Про дошкільну освіту» , Положенням про дошкільний навчальний заклад, Статут відповідає «Положенню про ДНЗ» та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Дитячий садок визначений як юридична особа (свідоцтво про державну реєстрацію – Серія АОО № 169510). З 18.05.2015 по 05.06.2015. Проведена державна атестація Люботинського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 2. Наказом відділу освіти Люботинської міської ради Харківської області від 16.06.2015 № 135 «Про результати державної атестації Люботинського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 2 Люботинської міської ради Харківської області» було визнано АТЕСТОВАНИМ Люботинський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2 Люботинської міської ради Харківської області та підтверджено право цього навчального закладу на надання послуг з дошкільної освіти

Порядок діяльності ЗДО визначений «Правилами внутрішнього трудового розпорядку», посадові обов’язки персоналу є в наявності, відповідають нормативним вимогам, затверджені завідувачем ЗДО.

І.ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Люботинський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №2 Люботинської міської ради Харківської області, розташований за адресою: 62433, Харківська область, м. Люботин, вул. Шмідта, 47 , телефон 8(057)741-16-65, розрахований на 6 груп з наповнюваністю 115 дітей. На даний час в дошкільному закладі функціонує 8 груп дітей дошкільного віку з наповнюваністю 164 дитини:

- 1 група раннього віку 3-го року життя;

- 1 група молодшого дошкільного віку 4-го року життя;

- 2 групи середнього дошкільного віку 5-го року життя;

- 2 групи старшого дошкільного віку 6-го року життя;

- 2 групи дітей короткотривалого перебування (різновікові) від 3 до 6 років життя.

Групи комплектуються за віковими ознаками.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем.

В ЗДО № 2 працює 36 працвівників, з них 16 педагогічних працівників , 20 особа - обслуговуючий та технічний персонал. В наявності 1 кабінет завідувача, 1 медичний кабінет, 1 музична зала, 1 кабінет вихователя-методиста та практичного психолога, харчоблок. Для кожної вікової групи є групова кімната. Ці приміщення оснащені і використовуються у відповідності до нормативних вимог, використовуються за призначенням, раціонально.. Кожна вікова група має свій ігровий майданчик з ігровимобладнаннямі спортивнимиспорудами, є спортивний майданчик. У приміщенні і на території ЗДО є відокремлені куточки, де діти можуть гратися або працювати наодинці чи невеличкими групами, забезпечено простір для ігор, занять, відпочинку дітей. Приміщення і споруди мають естетичний вигляд, безпечні для малюків, зберігаються дбайливо. Влітку було оновленообладнання та споруди на майданчиках, підтримуються в естетичному та безпечному вигляді.Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

2. СКЛАД ВИХОВАНЦІВ

Мережа груп ЗДО повністю відповідає меті, завданням, специфіці нашого закладу.Облік вихованців ведеться відповідно до вимог з дотриманням інструкцій. Зарахування малюків до садочка відбувається з дотриманням правил прийому за чергою.

Режим роботи закладу у звітному періоді був 10,5 годин з 7.00 до 17.30 для 6 груп, длягруп короткотривалого перебування – 4 год. з 8.30 до 12.30.

У ЗДО проводиться робота звирішення проблем соціального захисту вихованців та працівників. Своєчасно виявляються і ставляться на облік діти сироти, напівсироти, діти з багатодітних та малозабезпечених родин, які потребують соціального захисту. Заклад відвідує 2 дитини інваліда, 10 дітей з багатодітних сімей, 1 дитина яка виховується в малозабезпеченій сім'ї (є довідка), 2 дитина матерів одиначок, 1 дитина переселенець із зони АТО.

3. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

В закладі працює 16 педагогів та 20 чоловік обслуговуючого персоналу. ЗДО № 2 укомплектований педагогічними кадрами на95%.Такза рівнем кваліфікації у дошкільному навчальному закладі педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та педагогічні звання:

Звання «вихователь-методист» має 1 педагог;

І кваліфікаційну категорію мають 5 педагогів;

ІІ кваліфікаційну категорію мають 1 педагог;

Тарифні розряди мають 10 педагогів.

За рівнем освіти педагоги мають:

· Вища – 3

· Вища за фахом – 5

· Без вищої - 8

Відповідно до перспективного плану про підвищення кваліфікації протягом 2019/2020 навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації у«Харківській академії неперервної освіти» 4 педагогічних працівника: вихователі – Петрук Галина Степанівна, Стороженко Алла Михайлівна, Кінь Ірина Іванівна, Цибульник Аліна Георгіївна .

В навчальному році було атестовано 5 педагогів Душка Світлана Петрівна – вихователь. За результатами атестації: Душка С.П. – відповідає займаній посаді та підтвердити раніше встановлену кваліфікаційну категорію «спеціаліст». Жбанкова Оксана Олексіївна – вихователь. За результатами атестації: Жбанковій О.О. відповідає займаній посаді присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». Павленко Надія Григорівна – музичний керівник. За результатами атестації : Павленко Н.Г. – відповідає займаній посаді підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». Гаєвська Людмила Валентинівна – практичний психолог. За результатами атестації Гаєвська Л.В. – відповідає займаній посаді підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»

4МЕТОДИЧНА РОБОТА

Навчально-виховний процес на протязі року здійснювався відповідно до Базового компоненту (нова редакція), програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» та плану роботи на 2019/2020 навчальний рік.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу та батьків для набуття дошкільниками соціального досвіду. Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти :

1.Розвиток соціальної компетентності дошкільника.

2.Формування працелюбності як важливої якості ранньої соціалізації дошкільників.

3.Удосконалення роботи закладу щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій.

Прогнозований результат:

Розвиток комунікативних навичок та безконфліктне спілкування у соціумі.

В навчальному році в цікавих нетрадиційних формах пройшли заняття колективного перегляду з таких напрямків:

Заняття з екологічного виховання в середній групі «Сонечко» за темою «У гості до дерев» - вихователь Лопандя О.М.;

Заняття з екологічного виховання в старшій групі «Веселка» за темою «Наша планета» вихователь – Цибульник А.Г.;

Заняття з екологічного виховання в середній групі «Зіроньки» за темою «Наша планета» вихователь – Душка С.П..

Заняття з морально-етичного виховання в старшій групі «Веселка» «Будь добрим і тобі добре буде» вихователь – Варченко Н.В.

Заняття з фізичного розвитку в старшій групі «Дзвіночок» за темою «Подорож до звірят» вихователь – Бабенко О.Є.

Заняття з фізичного розвитку в старшій групі «Веселка» за темою «Майстерня Дідуся Мороза» вихователь – Жбанкова О.О.

Відповідно до основних завдань педагогічного колективу з питань навчання та виховання дітей було встановлено контроль за освітньою роботою в групах та надання методичної допомоги. Протягом навчального року здійснювалось вивчення стану організації життєдіяльності дітей:

Готовність до нового навчального року

Аналіз освітнього процесу за розділами програми «Українське дошкілля» та «Впевнений старт»

Готовність педагогічних працівників до робочого дня

Виконання вимог режиму дня

Безпека життєдіяльності

Планування навчально-виховної роботи

Медико-педагогічний контроль за оздоровчою роботою

Організація ігрової діяльності

Організація та проведення прогулянок, спостережень

Ефективність ранкової гімнастики та гімнастики пробудження

Формування культурно-гігієнічних навичок

Проведення свят і розваг

Ведення ділової документації

Впровадження інноваційних технологій в освітній процес

Комунікативно-мовленнєва діяльність дошкільнят

Стан організації освітньо-виховної роботи у групах старшого дошкільного віку

Саме з метою вирішення поставлених завдань перед колективом упродовж 2019/2020 навчального року були проведені педагогічні ради: настановча - «Про завдання діяльності педагогічного колективу у 2019/2020 навчальному році» (28.08.2019, протокол №1) та два тематичних засідання: «Екологія довкілля і здоров'я дітей. Формування основ екологічної свідомості дітей дошкільного віку.» (28.11.2019 протокол №3) та «Від екології довкілля до екології душі. Формування моральних цінностей та морального виховання у дітей дошкільного віку» (28.02.2020 протокол № 4). На даних засіданнях обговорювалися навчальні плани, заслуховувалися аналізи тематичних перевірок та інші форми роботи з кадрами.

Протягом навчального року педагоги ЗДО були активними учасниками засідань міських методичних семінарів-практикумів, майстер-класів з метою розвитку педагогічної майстерності.

Також протягом навчального року були проведені консультації для вихователів «Зовнішній вигляд дітей і педагогів на музичних заняттях та святах.», «Організація фізкультурних розваг в закладі дошкільної освіти», «Парк професій, або як зацікавити дошкільників професіями дорослих», «Роль вихователя у проведенні рухливих ігор», «Використання блоків Д'єнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень у дітей дошкільного віку».

У жовтні 2019 року був проведений семінар-практикум «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти». У січні 2020 року був проведений теоретично - практичний семінар.

«Впровадження програми для сталого розвитку в закладі дошкільної освіти». Метою цього семінару була активізація творчої діяльності педагогів в пошуках методів та прийомів впровадження «Стратегії сталого розвитку Україна – 2020»: розвиток і формування у дітей навичок ресурсозбереження; розвиток ефективного спілкування та гармонійних стосунків з оточуючим. Були розглянуті такі питання як поняття сталого розвитку ( Цибульник А.Г.); емпаурмент – педагогіка мотивації і натхнення до дії ( Лопандя О.М.); визначальні чинники сталого розвитку ( Кінь І.І.). Також вихователі середніх груп Петрук Г.С. та Захарова С.М. підготували та провели заняття за темами «Теплий дім» та «Не сумуйте гулі», на яких познайомили дітей зі сталим розвитком.

Також наші молоді спеціалісти Мовчан І.В., Варосян Л.Г. були слухачами та активними учасниками «Школи молодого вихователя», які проведено на базі Люботинського дошкільного навчального закладу № 1 «Ялинка»

Протягом навчального року наші педагоги брали участь:

1. Фестиваль «Добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують» - Лопандя О.М. з роботою «Вплив розвиваючих ігор на розумовий розвиток дітей дошкільного віку»; Бабенко О.Є. з роботою «Використання прийомів мнемотехніки з розвитку зв'язного мовлення дошкільників», Стороженко А.М. з роботою «Використання фольклору з розвитку мовлення дітей раннього віку»

2. Жбанкова О.О., Бабенко О.Є., Цибульник А.Г. брали участь у Всеукраїнській акції організованої Благодійним фондом «Щаслива лапа» - провели заняття доброти в старших групах

3. Обласний конкурс «Разом в майбутнє» із міні-проектом «Дошкільний заклад починається з подвір'я»

Однією з масових форм методичної роботи в закладі залишається організація виставок. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей і батьків, виставки поробок: «Осіння фантазія», виставка-конкурс у страшій групі «Допоможемо птахам», «Майстерня Діда Мороза», «Великодній передзвін»

Дошкільний заклад працює в тісному контакті із ЗЗСО (школою) № 4, 5,6.З метою підвищення якості організації перспективності, наступності та спадкоємності у роботі ЗДО та школи, вихователями старших груп «Веселка» Варченко Н.В., Цибульник А.Г. «Дзвіночок» Бабенко О.Є., Варченко Н.В., проведено такі заходи:

- Проведено цикл занять «Я йду до школи»

-Конкурс дитячих малюнків «Школа Майбутнього»

З метою залучення родини до участі у навчально-виховному процесі дошкільного закладу,у кожній групі обладнані батьківські куточки, які інформують про життя ідіяльність дітей у садочку.

З метою ознайомлення батьківзжиттям дітей в дитячому закладі проводятьсявиставки: дитячихробіт, фотографій, педагогічно-психологічної літератури з питань навчання тавиховання, виступи дітей.На сайті ЗДО систематично висвітлювалися новини дошкільного закладу, цікава інформація про життя дітей у садочку, про проведені заходи та події, педагоги надавали поради, постійно змінювалась фотогалерея.

Налагоджена робота батьками. Батьки обговорюють проблеми розвитку ЗДО та самостійно приймають рішення щодо посильної допомоги закладу, активно працюють над поновленням та поповненням групових осередків сучасними меблями та дидактичним матеріалом для розвитку дітей, допомагають у оформленні клумб, беруть участь у облаштуванні та прибиранні ігрових майданчиків, допомагають здійснювати ремонтні роботи в групах.

5.ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ Я

ДІТЕЙ ТА ПРаЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ

Одним з приорітетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

Харчування вихованців здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2005 р. № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 р. №242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України від 17.04.2006 р. № 298/227, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 26.02.2013 року № 202/165.

Організацію харчування та медичний огляд дітей здійснює старша медична сестра Руденко О.В., яка працює за складеним на рік планом. Діти одержують 3-х разове харчування. Старшою медсестрою складається меню-розкладка з урахуванням єдиного примірного меню.

Відповідно до штатного розпису заклад укомплектовано3працівниками харчоблока ЗДО (2 кухаря, 1 підсобний працівник), які мають спеціальну освіту та забезпечують організацію харчування.

В дошкільному закладі створені належні умови для організації харчування дітей всіх вікових груп. Харчоблок та групи забезпечені відповідним посудом та кухонним інвентарем. У ремонтний період було здійснено косметичний ремонтхарчоблоку. З боку завідувача та медичного працівника здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Готуючи страви, кухарі дотримувалися технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи.

У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групи здійснюється лише після зняття проби медичною сестрою Руденко О.В. та відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Щоденне меню розміщується поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів старшоюмедичною сестрою ведеться журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування за2019рікпоказує , що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалось наближено до норму середньому –80%.

Протягом року старша медична сестра здійснюєконтроль за санітарним станом харчоблоку та груп дошкільного закладу, за своєчасним проходженням медичних оглядів та здачею санітарних мінімумів працівниками. Результати контролю розглядалися на нарадах при завідувачу.

Вихователі, помічники вихователів беруть активну участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями їхнього гігієнічного та естетичного виховання. Щодня перед кожним прийманням їжі столи для дітей сервіруються відповідно до меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно та користуватись столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем). Дошкільнят середньої та старшої груп навчають чергувати у групі під час приймання їжі, використовувати санітарний одяг, сервірувати столи та збирати використаний посуд. Кількість столового посуду в групах відповідає кількості дітей за списком.

Відповідно до графіку проводились антропометричні виміри дітей, оформлення карток до школи. Усі діти мають рівень фізичного розвитку, що відповідає стандартам даного регіону.

Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через консультації, бесіди. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальної роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка. Працівники дитячого садка два рази на рік проходять медичний огляд.

З метоюпрофілактики захворюваньв закладі проводять такізаходи:

-вживання свіжих фруктів , соків, цибулі, під час обіду;

-регулярне проведення загартовуючих процедур, фізкультурних занять.

-дотримання денного розпорядку (проведення ранкової гімнастики, прогулянок, організації рухливих ігор, гімнастики пробудження), режиму провітрювання групових приміщень, навчальних кабінетів та зали

-проведення просвітницької роботи серед батьків згідно плану.

Ефективну роботу щодо зниження захворюваності дітей проводятьвихователігруп «Бджілка», «Сонечко», «Зіроньки». Найвищий показник захворюваності – у ясельнійгрупі, це пояснюється тим, що діти знаходяться в періоді адаптації, не пристосовані до садочку, вразливі до збудників і так як знаходились в домашніх умовах – не були загартовані.Також досить часто батьки невідповідально ставляться до здоров'я своїх дітей, приводять до закладу хворих дітей.

Проблемою залишається захворюваність під час адаптації дітей до ЗДО, після вихідних днів та свят та те, що іноді батьки ігнорують зауваження вихователів про те , що необхідно підлікувати свою дитину

На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов перебування дітей в ЗДО та дотримання режиму виховання дітей.

Працівниками дошкільного навчального закладу систематично проводитьсяпрофілактично-оздоровча робота з дітьми, адже питания аналізу захворюваності знаходиться на постійному контролі адміністрації закладу.

7.ДОТРИМАННЯВИМОГ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ ТАНЕШКІДЛИВИХ УМОВ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Згідно з ст. 23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечуєправо дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя, через створення умовдля безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця проблема ведеться в таких напрямках:

-створення умов для безпечного перебування дітей в закладі;

-організація догляду за дітьми;

- робота з колективом по ОП, ТБ, БЖД;

- навчально - виховна робота з дітьми з питань ОБЖД.

Кожен працівик проявляє турботу по створенню безпечних умов дляперебування дітей в дошкільному закладі, про що свідчить відсутність випадківтравмування дошкільників.

На виконання Законів України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці» в закладі розроблені заходи,направлені на поліпшення умов праці та безпечнеперебування дітей, дотримання вимог чинного законодавства. Розроблені тазатверджені інструкції з безпеки діяльності працівників дошкільного закладу підчас навчально-виховного процесу, посадові та функціональні обов'язки всіхкатегорій працівників встановленого зразка.

На виконання Закону «Про цивільну оборону» в закладі систематичнопланується робота з підготовки цивільної оборони на календарний поточний рік:навчання персоналу правилам поведінки та основних способів захисту у надзвичайних ситуаціях, прийомам надання першої медичної допомогипостраждалим.

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально-виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації;

За звітний періоднещасних випадів травмування дитини не було.В ЗДО створено постійно діючу комісію з питань розслідування нещасних випадків, яка працює згідно вимог Положення про порядок розслідування нещасних випадків.

В ЗДО не допускаються випадки антипедагогічних проявів.

Регулярно проводяться бесіди з попередження дитячого травматизму. Видаються відповідні накази, проводяться інструктажі з персоналом

В ігровій формі дітям даються знання з правил культуриповедінки в оточуючому середовищі, проводяться колективні перегляди на тему: «Здорова дитина – щаслива родина», «Безпечні вулиці і дороги», «Середовище людей та предметний світ», «Вогонь - ворог, вогонь - друг», «Природа – друг, коли ти добре знаєш її»

Робота проводиться під час організованих занять та різних режимних моментів систематично, послідовно, з максимальним використанням активнихметодів та прийомів навчання і виховання дітей дошкільного віку.

Нажаль, в реалізацію річного плану роботи закладу довелося вносити корективи. З 12 березня 2020 ВООЗ оголосила пандемію корона вірусу і МОН України було запроваджено карантин на території всієї країни. Обмежувальні заходи стосувалися і проведення засідань педагогічних рад. Заплановане засідання педагогічної ради «Реалізація інтегрованого підходу в освітньому процесі». Підсумки освітньо-виховної роботи не відбулося. Також передбачалося проведення низки колективних занять та консультацій для вихователів. Але карантин вніс свої корективи в реалізацію даних завдань, тому доцільно залишити їх в пріоритетах роботи закладу і на наступний навчальний рік.

Вся робота дошкільного закладу під час карантину регламентувалась листом Міністерства освіти і науки від 23 квітня 2020 року №1/9 – 219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину» та додатком до зазначеного листа, керувались постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. №211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АІ18-СоУ-2” (із змінами, внесеними 16 та 25 березня 2020 року), абзацом другим пункту 3.2 розділу III Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 р. № 406 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26 березня 2020 р. № 458). Перед педагогами нашого закладу постало багато питань щодо забезпечення освітнього процесу під час карантину. Слід зазначити, що заклади дошкільної освіти дуже рідко закриваються на карантин, тому напрацьованих порад, рекомендацій та досвіду досить не багато. У вирішенні цих питань в нагоді стали «Методичні акценти від проф. Катерини Крутій щодо організації дистанційної освіти дошкільників». Ця інформація для тих, хто ще не розуміє чим може закінчиться неправильно організоване дистанційне навчання для здоров’я не тільки школярів, старших дошкільників, але й малюків – трирічок! Треба почати контролювати свою педагогічну завзятість у кількості матеріалів, які надсилаються дітям. Не треба перебирати на себе відповідальність батьків за освіту власних дітей. Порадити батькам, порекомендувати – це одне, а саджати всіх членів сім’ї до екрану на годину, це – зовсім інше…На нашу думку, яка потім була підтверджена висновками науковців, формат онлайн-занятьне відповідає віковим особливостям дошкільнят. У більшості випадків наша педагогічна завзятість та методичний свербіж – «усе та відразу» – більше заважає, ніж дає можливість отримати дитині інформацію. Як правило, це дві крайнощі: або аніматорство («а щоб дитині було не нудно та весело»), або менторство («треба навчати, розвивати, формувати та виховувати» і все це одночасно).У класичному розумінні такий формат підходить тільки зі старшого дошкільного віку і то у форматі – онлайн зустрічі. У вільному режимі таких зустрічей діти переходять від статусу «глядач» і «споживач» до значно ціннішого – «учасник освітнього процесу». Бажано активно підключати ще одного учасника освітнього процесу – батьків. Ми повністю погоджуємося з позицією МОН України щодо рекомендації готувати матеріали для роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня та освітньої діяльності дітей) та підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий «садочок» у себе вдома. Згідно наказу Люботинського дошкільного навчального закладу (ясла-садка) № 2 від 31 березня 2020 року «Про оголошення простою в Люботинському дошкільному навчальному закладі № 2 Люботинської міської ради Харківської області» в нашому закладі працювало 4 педагога дистанційно: Худавердієва К.С., музичний керівник, підготувала 3 музичних занять для дітей старшої групи, які розміщені в групі «Люботинський ДНЗ № 2» в соціальній мережі FACEBOOK, а також на сайті садочка у блозі музичного керівника. Кожен вихователь склав індивідуальний план роботи на період карантину. Кожна група створила свою групу у Вайбері, де батькам своїх вихованців надавали індивідуальні консультації та рекомендації.

На сайті садочка під час карантину були надані консультації батькам «Чим зайняти дітей під час карантину?», «Кращі дитячі ігри для приміщення», «Як навчити дитину вирізати ножицями», «Що розповісти дітям про Великдень» та ін.

Окрім того, карантин це чудова нагода підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Для цього було складено методичний порадник та орієнтовний перелік вебінарів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО у період карантину на порталах vseosvita.ua, pedrada.com.ua, naurok. В цілому, аналізуючи результати методичної роботи з педагогічними кадрами за 2019/2020 навчальний рік слід задовільно оцінити роботу педагогічного колективу загалом. Але є ряд питань, які потребують удосконалення та оновлених підходів до їх реалізації:

- продовжити роботу щодо підвищення ІКТ-компетентності педагогів;

- продовжити роботу по співпраці з батьками дошкільників, удосконалювати якість дистанційної освіти. (дистанційна освіта – це той контент, який надається педагогом і закладом дошкільної освіти для батьків своїх вихованців);

- приділяти більше уваги організації нових цікавих форм роботи для педагогічного колективу, дітей та батьків вихованців , зокрема передбачити у річному плані роботи проведення флешмобу «День без іграшок».

8.Додаткові платні послуги

3 метою виявлення тарозвитку природних здібностей, творчого мисленнядітей, забезпечення умов для їх саморозвитку, самовираження в різних видахдіяльності в дошкільному закладі надаються додаткові освітні послуги.Гуртки є варіативною частиною Базового компоненту дошкільної освіти, заняття плануються в другій половині дня.В дошкільномузакладів цьому навчальному році діяв один гурток «Англійської мови».

Робота по зміцненню матеріально - технічної бази ЗДО

У 2019-2020 навчальному році у закладі дошкільної освіти № 2 булопоповнено матеріальну базу таздійснені ремонтні роботи, а саме:

Види робіт які виконано:

ü Проведено генеральне прибирання по групових кімнатах та усіх приміщеннях закладу; обладнання на дитячих майданчиках пофарбоване та відремонтоване; фасад закладу дошкільної освіти пофарбований; зачищено від корозії та пофарбовано огорожу дошкільного закладу;

ü Проведено капітальний ремонт туалетної кімнати групи «Зіроньки»;

ü Завезено пісок для ігор дітей у пісочниці;

Зміцнено матеріально-технічну базу:

ü Придбано миючі та дезінфікуючі засоби;

ü Встановлено новий дитячий майданчик для дітей раннього віку;

ü Оновлено майданчик групи «Сонечко»;

ü Придбано нові кроваті «люльки» для дітей раннього віку;

ü Замінено сантехніку у групі «Курчатко»;

ü Встановлено водонагрівач у групі «Бджілка»

ü Придбано для групової кімнати «Сонечко» гардіни.

Педагоги разом з батьками у кожній віковій групі оновлюють і створюють предметно-розвивальне середовище – доповнюють сюжетно-рольові зони; різні види театрів; дидактичні ігри. Сучасні оригінальні ігри, дидактично-логічні посібники, виготовлені руками працівників садочка та придбані за допомогою батьків, зміцнюють освітньо - розвивальну базу закладу.

Необхідно зазначити, що за останні роки в дошкільний заклад за бюджеті кошти зовсім не було придбано іграшок та розвиваючих ігор, а всі іграшки придбано лише за рахунок благодійної допомоги. Тому велика увага приділялася дбайливому ставленню до тих іграшок, які вже є у дошкільному закладі.

Нову методичну та дитячу художню літературу придбано за власні кошти працівників ЗДО та за допомогою батьків. Щорічно здійснюється передплата періодичних видань.

Висловлюю щиру подяку батькам за розуміння, допомогу та підтримку, а працівникам за нелегку працю у вихованні майбутнього покоління нашої держави.Дякую за увагу.

Кiлькiсть переглядiв: 63

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.