МЕТА: Продовжувати вчити дітей розпізнавати музичні твори за жанрами: пісня, танок, марш; розрізняти і впізнавати музичні інструменти за їх назвою та звучанням; закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів; удосконалювати співочі здібності дітей, уміння співати природним голосом без напруження; розвивати тембровий та звуковисотний слух, почуття ритму та динаміки, вміння характеризувати почуту музику; почуття ритму під час гри на папері, вміння проявляти творчість. Виховувати бажання слухати музику, співати, передавати позитивні емоції оточуючим.

МАТЕРІАЛ: наочні матеріали до посібників «Три кити», фішки червоного, жовтого та синього кольорів, листки паперу для оркестру; аудіоматеріали: «Гопак», укр. нар. танок, «Колискова», муз. А.Моцарта, «Марш»; відеоматеріали: «Колобок», відеоролики для різних муз. – дид. ігор.


ХІД ЗАНЯТТЯ


Під музику діти забігають один за одним до зали.

МУЗИЧНЕ ПРИВІТАННЯ «ДОБРИЙ ДЕНЬ»

МУЗКЕРІВНИК. Як гарно ви привіталися, малята! Погляньте, у нас сьогодні в дитсадочку гості! Давайте пошлемо музичне привітання до них і подаруємо їм свої посмішки!

ДІТИ: Рано-раненько сонечко встало,

Доброго ранку всім побажало.

МУЗКЕРІВНИК. Я дуже рада зустрічі з вами. В мене сьогодні такий гарний настрій і дуже хочеться поділитися ним з вами.

ПСИХОГІМНАСТИКА З ЕЛЕМЕНТАМИ МАСАЖУ

Восени позолотіли (Розводять руки в сторони.)

І дерева, і кущі. (Піднімають руки трохи вгору, розставивши пальці,— «дерево», потім присідають, не змінюючи положення рук, — «кущ».)

Восени похолодніло.

(Обхоплюють свої плечі руками і зіщулюються.)

Восени ідуть дощі.

(Струшування кистями рук зверху вниз.)

По гриби у ліс мандрують (Ходьба на місці чітким кроком.)

В час осінній грибники. (Нахиляються, немов би шукаючи під ногами гриб.)Груші, яблука дарують

Нам у пору цю садки. (Стають навшпиньки та імітують зривання фруктів із гілок.)

Птах у вирій відлітає, (Легкий біг на місці зі змахуванням рук.)Жук вже бачить гарні сни. (Присідають, схиливши голівку на долоні.)Хто свій любить край, той знає: (Стають прямо, поклавши схрещені долоні на груди.)

Так буває восени. (Ставлять руки на пояс і повертаються праворуч-ліворуч.)МУЗКЕРІВНИК. Ну що, у всіх гарний настрій? (Так!) Це чудово, коли день розпочинається з гарного настрою.
Сьогодні, діти, я отримала лист на електронну пошту для нашої групи, в якому Їжачок та Білочка запрошують дітей до музичної країни - у царство музики величне, чарівне, гарне й фантастичне. Ви згодні? (Так!)

( 1-й ролік –ШУМОВІ ТА МУЗИЧНІ ЗВУКИ)

МУЗКЕРІВНИК. Ми дізналися, що звуки бувають музичні та шумові. Такі звуки ми чуємо кожного дня. Давайте пограємо в цікаву гру зі звуками.

Гра « Впізнай звук»

(коли чуємо музичний звук – плескаємо в долоні, а коли шумовий – тупаємо ніжками)

МУЗКЕРІВНИК. Молодці, а зараз давайте подивимось, що цікавого розповість нам далі електронний лист.

( другий ролік « Тихо – голосно»)

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «ВИСОКІ-НИЗЬКІ», «ШВИДКІ – ПОВІЛЬНІ», « ТИХІ – ГОЛОСНІ»

Діти під час марширування по колу уважно слухають музику. Коли звучать низькі звуки – присідають, а коли високі – крокують з піднятими руками, швидка музика – біжать, повільна – йдуть спокійним кроком, тиха – тихенько плескаємо в долоні, голосна – плескаємо голосно.

МУЗКЕРІВНИК. Молодці, ви були дуже уважні і тому все зрозуміли. Давайте подивимось продовження електронного листа.

( третій ролік «Жанри музики»)

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА

«ПІСНЯ, ТАНОК, МАРШ»


(слухаємо музичні твори, визначаємо жанр за допомогою фішок (червоний – це марш, синій – танок, а жовтий – це пісня).


МУЗКЕРІВНИК. Уважно слухаймо мелодійні звуки, щоб потім визначити, який настрій вони передають.


Звучить в запису «ГОПАК», укр. нар. Танок

(Прошу дітей відповісти, який твір було виконано, визначається характер музики. Діти визначають жанр п’єси – танок й піднімають відповідну за кольором фішку, кажуть, що під цю музику можна танцювати, стають в коло, виконують різні рухи укр.. таночка)

«КОЛИСКОВА», муз. А.Моцарта

(Визначаємо жанр, знаходимо відповідну за кольором фішку, яка відповідає жанру прослуханої музики.)

«МАРШ»
(Діти визначають жанр п’єси – марш і піднімають фішку з відповідним кольором.)

МУЗКЕРІВНИК. Молодці, діти, впорались із завданням. Сідайте зручніше і слухайте музичну загадку. Я вам її проспіваю, а ви повинні її відгадати і доспівати відгадку. Тож слухайте уважно.

МУЗИЧНА ЗАГАДКА «КОЛОБОК»

Не злякався вовка він,
Хоч пішов у ліс один.

А лисиці на зубок
Все ж потрапив …(КОЛОБОК) ВІДЕО РУХАНКА «КОЛОБОК»
МУЗКЕРІВНИК. Діти, а давайте пригадаємо всіх звірів, яких зустрів Колобок по дорозі. (Діти пригадують казку, називають всіх персонажів.) Зараз ви послухайте і відгадайте музичні загадки.
МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «КОГО ЗУСТРІВ КОЛОБОК»
(Звучать по черзі чотири п’єси, кожна з яких змальовує образ одного з персонажів казки.)
П’єси звучать в різних регістрах: «Заєць» – високий, «Лисиця» – середній, «Вовк» – низький, «Ведмідь» – дуже низький. Після виконання кожної п’єси діти імітують рухи цієї тварини.

МУЗКЕРІВНИК. Діти, а на чому можна відтворити музичні звуки? Які музичні інструменти ви знаєте?

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА«ВІДГАДАЙ, ЯКИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗВУЧИТЬ»
МУЗКЕРІВНИК. Молодці, а зараз давайте заграємо в оркестрі. Але сьогодні у нас оркестр не музичний, а паперовий. Запрошуємо і наших гостей до нас приєднатися.

ГРА НА ПАПЕРОВОМУ ОРКЕСТРІ.

МУЗКЕРІВНИК. Діти, вам було весело на занятті? Що більше всього вам сподобалось? Бажаю зберегти гарний настрій на весь день. Час вам повертатися до групи.

МУЗИЧНЕ ПРОЩАННЯ «ДО ПОБАЧЕННЯ»

Кiлькiсть переглядiв: 1108

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.