Інтегроване заняття для дітей середнього віку з художньої літератури, ознайомлення з природою та розвитку мовлення
Програмовий зміст:
Удосконалювати монологічне та пояснювальне мовлення, вміння давати відповіді на запитання дорослого, вчити добирати прикметники до іменника, формувати уявлення дітей про павуків як корисних для природи і людей , про спосіб їх життя; учити дітей свідомо ставитися до природи, уточнити знання про взаємозв'язок людини з природою.
Виховувати у дітей бережне ставлення і цікавість до об'єктів природи, мистецьких виробів. Покращити вміння злагоджено виконувати прості танцювальні рухи, підтримувати позитивне ставлення до сумісної рухової діяльності.
Матеріал:
1. Казка В.О.Сухомлинського “ Павук і мереживо”, ілюстрації до казки.
3. Гачок, спиці, плетені вироби, клубок ниток, лічильні палочки.
4. Застережний знак.
5. Аудіозапис пісні “Павучок”.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, вранці, коли я прийшла до групи, то в куточку
побачила маленького ....
- А щоб дізнатися, послухайте загадку:
Вісім лапок працьовитих
Вміють сіточки зробити,
Щоб комах у них ловити.
Кажуть, майстер той без рук
Звичайнісінький ... (павук).
- Хто це? (Відповіді дітей.)
- Правильно, це павучок. Подивіться , який наш гість маленький, гарненький. Діти, павучок приготував для вас цікаву історію.
Оповідання В.О.Сухомлинського “ Павучок і мереживо”.
Запитання до дітей:
- Чим займалася дівчинка?
- Де вона сиділа?
- Хто за нею пильно спостерігав?
- Про що в цей час думав павучок?
- Що зробив павучок, коли дівчинка пішла з кімнати?
- Чому павучок вважав.що мереживом не можна зловити навіть маленьку мушку?
- Навіщо дівчинка плела мереживо?
- А чи схожі мереживо і павутинка ? Чим саме?
Вихователь:
Так, діти, дівчинка створює красу, працює своїми руками. Можливо це подарунок для бабусі, а для павучка — спосіб добування їжі, це його домівка. Кожен має займатися своєю справою.
В Україні є такий вид мистецтва як, плетіння гачком, в'язання спицями. Ось зараз я покажу вам різні чудові речі.які виготували люди. А ще люди плетуть із ниток речі руками. Цей вид мистецтва називається “Макроме”.
Фізкультхвилинка.
Вихователь:
Восени у мами - павучихи народжуються маленькі павучки. Коли їм стає тісно у своєму гніздечку, вони на своїх “літачках-павутинках” розлітаються в різні боки. А потім вони приземляються де-небудь на дереві або кущиках, щоб перезимувати, а навесні, коли пригріє сонечко, сплітають власне павутиння, що буде для них домівкою.
А чи можна шкодити павучкам? (Ні.) Цікаво дізнатися, що павуки знищують комах, шкідників, які переносять різні хвороби. А павутинка приносить користь людям, її прикладають до ран, вона активно вбиває бактеріїї і мікроби. Тому усі восьминогі “мисливці” потребують захисту людини.
Ось погляньте, діти, на цей застережливий знак.
Де його можна поставити? ( На майданчику, в парку....) Що на ньому можна написати? А зараз я пропоную вам пограти з павучком.
Дидактична гра “Павучка тримай — слово називай”
(Діти пестливо називають павучка).
Вихователь:
Діти, але наш павучок чомусь засумував. Як ми йому можемо допомогти? (Зробити павутинку).
З чого можна зробити павутинку? Ось у мене є лічильні палички, давайте спробуємо зробити для павучка будиночок. Молодці, гарна вийшла павутинка. Азараз ми посадимо на неї павучка.
А ще, діти, існує, легенда про те, чому не можна шкодити павучкам: кажуть люди, ніби павук виткав і подарував народженому дитяті сорочку. Відтоді дитина росла здоровою, щасливою, її обходили всі негаразди.
Ще існує таке повір'я: якщо павук заснує павутинку — то будуть гості у домі або добра звістка.
А вам, діти, я бажаю бути добрими і чуйними, чемними, як сьогодні. Сподіваюсь ви ніколи не образите ні маленького павучка, ні пташку. Завжди оберігайте і любіть природу!
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.