Заняття з логіко-математичного розвитку з використанням паличок Кюїзенера « На гостини до зайчика» в молодшій групі.

Мета: розвивати вміння групувати палички за кольором, вправляти дітей в орієнтуванні в просторі; виховувати інтерес до занять з математики, організованість;продовжувати знайомити дітей з паличками Кюїзенера, як з ігровим матеріалом; закріплювати поняття «високий-низький»,«довгий-короткий»; продовжувати закріплювати назви кольорів; учити узгоджувати слова-числівники «один-багато» з іменником у роді та числі.

Матеріал: демонстраційний:магнітна дошка, ємність з піском, іграшки Бі-Ба-Бо – Зайчик та Лисичка, іграшковий будинок, палички Кюїзенера;роздатковий: картинки із зображенням будинків з мишенятами, будиночки без сходинок, маленькі іграшки - зайчики по кількості дітей, палички Кюїзенера.

Попередня робота: дидактичні ігри та вправи з паличками Кюїзенера «Будуємо доріжки», «Побудуємо парканчик», « Сховай іграшку», рухлива гра «Лисиця і зайці».

Хід заняття:

І. Організаційний момент

Вихователь: Діти, візьмемося всі за руки, посміхнемось одне одному. Які ви сьогодні гарні, усміхнені, привітні! Я рада вас бачити всіх здоровими! Добрий ранок, друзі!

ІІ. Основна частина

Вихователь: Діти, сьогодні до нас прийшов лист. Як ви гадаєте, від кого? (розглядаємо конверт, на ньому зайчик). Давайте подивимось, чи правильно ми здогадалися. Так, ви вгадали. Лист від зайчика. Він пише, що побудував дім у лісі, та запрошує нас до себе на гостину. Підемо до нього? (Так).

(діти йдуть, виконуючи рухи та промовляючи слова).

В ліс до зайця на гостину

Ми рушаєм в гарну днину.

Ніжки топ-топ-топ,

Ручки хлоп-хлоп-хлоп.

Ніжки вище піднімаєм,

По болоту походжаєм,

Сонцю в небі посміхнись,

А деревцям уклонись.

Стрибнем ми через канаву,

Ми до зайця йдем в дубраву.

Вихователь: Ось ми і прийшли до лісу. Діти, послухайте… Вам не здається, що хтось плаче? (за будиночком сидить лисичка, вихователь починає з нею розмовляти) Чому ти, Лисичко, плачеш?

Лисичка: Як же мені не плакати?Був у мене будиночок з гарним парканом. Вночі налетів злий вітрюгани ще та й зламав його майже весь, та ще й піском засипав. Я тепер не можу знайти ні однієї палички, щоб паркан поремонтувати.

Вихователь: Ну що, допоможемо Лисичці? Давайте пошукаємо разом.

(діти з піска дістають палички Кюїзенера, витирають руки серветками).

Вихователь: Давайте розглянемо наші палички. Якого вони кольору?

Скільки паличок у тебе… (одна)А у тебе скільки? (ні одної)

Давайте складемо їх усі в одну купу. Скільки паличок ми знайшли? (багато). Тепер ми можемо побудувати Лисичці новий паркан. (Роздивляємось паркан, що залишився у Лисички, добудовуємо новий. Вихователь дивиться, щоб усі палички стояли вряд).

Вихователь: Лисичко, подивись, який гарний парканчик побудували дітки. Тобі подобається?

Лисичка: Так, парканчик вийшов дуже гарний та міцний. Дякую вам, малята!

Вихователь: Нам треба йти далі, нас чекає зайчик. (Діти йдуть по колу, виконуючі рухи)

В ліс до зайця на гостину

Ми рушаєм в гарну днину.

Ніжки топ-топ-топ,

Ручки хлоп-хлоп-хлоп.

Ніжки вище піднімаєм,

По болоту походжаєм,

Сонцю в небі посміхнись,

А деревцям уклонись.

Стрибнем ми через канаву,

Ми до зайця йдем в дубраву.

Вихователь: Ой, діти, подивіться, хто в нас тут живе? Мишенята сидять в будиночках і тремтять від холоду. Мишенята, що у вас трапилося?

Мишенята: Вночі був сильний мороз і нам дуже холодно!

Вихователь: Давайте допоможемо мишенятам, зробимо їхні будиночки теплішими, щоб вони більше не мерзли. Візьміть палички жовтого кольору та прикладайте їх щільно одна до одної, щоб мишенятам вітер не задував у будиночки. (діти шукають палички жовтого кольору і закривають мишенят в будиночках).

Вихователь: Молодці діти! Ви чуєте, як мишенята вам дякують? Ось ми ще одним звірятам допомогли. Йдемо далі. (Діти йдуть по колу, виконуючі рухи)

В ліс до зайця на гостину

Ми рушаєм в гарну днину.

Ніжки топ-топ-топ,

Ручки хлоп-хлоп-хлоп.

Ніжки вище піднімаєм,

По болоту походжаєм,

Сонцю в небі посміхнись,

А деревцям уклонись.

Стрибнем ми через канаву,

Ми до зайця йдем в дубраву.

Вихователь: Он де й будиночок зайчика! Дивіться, він нас зустрічає!

Зайчик, ти запрошував нас до себе в гості?

Зайчик: Так дітки! Я дуже хотів, щоб ви прийшли до мене. Подивіться, який у мене великий і гарний будинок. Вам подобається? Розгляньте уважно мій будинок. У нього є все-все: і дах, і віконце, і сходинки, і міцні дверцята. Мені затишно в ньому жити! А давайте пограємо з вами?

Фізхвилинка.

Ми для зайчика усі

Побудуєм гарний дім:

Ось такий високий

Ось такий широкий.

Двері, щоб вузенькі

А поріг низенький.

Гарний дім, гарний дім,

Добре зайчику у нім.

Зайчик: Весело ми з вами пограли, дякую вам! Дітки, знаєте, у мене будинок вже збудований, а ось у моїх друзів-зайців будиночки ще не добудовані. У них немає сходинок. Може ви допоможете?

(Заєць показує своїх маленьких друзів – зайчиків та їх недобудовані будинки. Діти підходять кожен до одного з будиночків і викладають сходинки з паличок).

(Після того, як діти виклали сходинки, вихователь пропонує маленьким зайчикам пострибати по сходинкам і визначити довжину сходинок словами – коротка, довга, найдовша).

Зайчик: Ой, дякую вам дітки! Ви дуже добрі. Ви допомогли стільком звіряткам. Вони вам всі дякують та пригощають ось такими гостинчиками.

Вихователь: Ну що, дітки? Пора нам повертатися до групи. Давайте попрощаємося з зайчиками. До побачення!

Станем в коло, дітвора

Нам до групи вже пора.

По доріжці ми йдемо

І в долоньки плещемо.

Поплигали, поскакали

І на килим посідали.

Конспект інтегрованого заняття з загально-пізнавального логіко-математичного, мовленнєвого та художньо-естетичного розвитку з елементами інноваційної методики Кюізенера в середній групі «Десять маленьких чарівників»

Програмовий зміст: Дати дітям знання про те, що великими помічниками людини є пальці рук, які виконують багато різноманітних дій. Розширити знання дітей про професії швачки, художника, музиканта, водія, будівельника. Закріпити уміння орієнтуватися в просторі та на аркуші паперу, поняття «право, ліво, за, під, над, зверху, знизу» тощо. Продовжувати працювати з паличками Кюізенера, закріплювати кольори, цифри в межах 5, пряму та зворотню лічбу.

Словник: слова-назви пальців , професій (швачка, піаніст, водій, столяр, художник). Вчити відповідати на запитання поширеними реченнями. Розвивати зв'язне мовлення, увагу, мілку та загальну моторику. Викликати у дітей емоційний відгук на музику, бажання оволодівати новими знаннями та вміннями.

Матеріал: демонстраційний – картинки за темою «Професії», картина на магнітній дошці зі окремими елементами; роздатковий – набори паличок Кюізенера, картки-завдання «затягни нитку в голку» олівці, кермо на кожну дитину, клавіатура.

Хід заняття

Загадки про пальці:

Їх у кожного по десять малюків-трудівників,

Кожен день вони працюють: шиють, варять, щось будують (пальці).

Так, це- пальці!

На моїй руці 5 пальців, 5 хватальців, 5 держальців;

Щоб стругати, щоб пиляти, і щоб брати й дарувати.

Їх неважко рахувать: раз, два, три, чотири, п'ять!

На кожній руці у нас по 5 пальців. А на двох руках скільки?

Правильно – 10. Давайте зробимо масаж нашим пальчикам та пограємо з ними

Пальчиковий масаж:

Оцей пальчик рубав дрова (великий)

А цей пальчик – їх палив(вказівний)

Оцей пальчик – їм воду носив(середній)

А оцей – борошно сіяв (безіменний),

А ось цей тісто місив (мізинець).

Тоді всі разом працювали,

Колобочки виробляли,

В печі гарячій випікали,

Із задоволенням куштували

І гостей всіх пригощали.

Коли ви були маленькими, ваші пальчики на руках були невмілими та неслухняними. Але ви підростали, вчилися, тренували свої руки і багато чому їх навчили.

Розкажіть мені, що зараз уміють ваші руки?

Дидактична гра «Що вміють Ваші руки?»

Вихователь дає зразок: «Мої руки вміють варити смачний борщ». Діти за зразком розповідають про свої руки.

- Молодці дітки. Ось скільки корисних справ можуть виконувати ваші руки. Ви знаєте, працьовита людина завжди може своїми руками зробити що-небудь корисне.

- Зараз ми подивимось картинки, на яких зображені люди з умілими руками.

Дидактична гра «Чиї руки вміють це робити?»

- Чиї руки вміють підстригати волосся? (руки перукаря)

- Чиї руки вміють підмітати подвір'я? (руки двірника)

- Чиї руки вміють вилікувати хворого? (руки лікаря)

- Чиї руки вміють намалювати картину ? (руки художника)

- Чиї руки вміють варити смачний обід ? (руки кухара)

- Чиї руки вміють виготовляти зручні меблі? (руки столяра)

Давайте, дітки, на хвилиночку станемо вправними столярами.

Фізкультхвилинка

Столярики- молодці

Тешуть столики й стільці,

Пилочками чики-чики,

Молотками туки-туки, чик-тук-туки,

В нас до праці здібні руки!

Картинка «Художник»

Подивіться на картинку. Як називають людину, що малює картини? Щоб бути художником, треба багато вчитися. Тоді руки художника створюють чудові картини. Давайте на декілька хвилин станемо помічниками художника та створимо свою картину.

Дидактична гра «Намалюємо картину»

(Діти викладають на магнітній дошці картину за вказівками вихователя)

- В правому верхньому куточку картини сонечко.

- Зліва від сонечка блакитна хмарка.

- Посередині галявини стоїть хатка лисички.

- На даху хатинки у гнізді стоїть лелека.

- Під хаткою ростуть гарні квіти.

- Справа від хатки – колодязь з чистою водою.

- На дереві біля колодязя сидить синичка, під деревом – жук.

- В лівому куті картини під деревом сидить собачка.

- Між хаткою та великим деревом – маленька ялинка.

- Під ялинкою ростуть гриби.

- В небі над ялинкою кружляє метелик.

Подивіться, яку гарну картину створили ми разом!

Дидактична гра «Будівельники» за методикою Кюізенера.

Щоб будинки були міцними та гарними, їх слід будувати за планом. (Видати дітям «план» - картинки з числами. Число на картці задає кількість поверхів та довжину будинку.) Будинок слід будувати з драбинкою. Кількість сходинок дорівнює кількості поверхів, драбинку слід будувати знизу до гори.

Картинка «Водій»

- Хто зображений на цій картинці? Що вміють руки водія? Перед тим як сісти за кермо автомобіля, водій повинен навчитися їздити та вивчити правила дорожнього руху.

Рухлива гра «Водій»

Картинка «Швачка»

- Хто намальований на цій картинці? Що вміють руки швачки? Які інструменти допомагають працювати швачці? (голка, ножиці). Що пошите швачкою одягнене на вас?

Щоб пошити гарний та зручний одяг треба вчитися.

Дидактична вправа «Затягни нитку в голку»

Дітям пропонуються картки із зображенням 3 голок та 3 котушок різного розміру. Завдання: провести нитку до голки та продіти у вушко (треба підібрати котушки та голки за розміром).

Картинка «Музикант»

Хто зображений на цій картинці? На якому інструменті грає музикант? Як називають музиканта, що грає на піаніно? (Піаніст). Повторіть це слово та запам'ятайте. А зараз послухайте, як звучить музика, яку виконує піаніст. Називається цей твір «Клоуни», а створив його композитор Кабалевський.

Слухання музики.

- Вам сподобалась музика? Що ви уявили, коли слухали її? Весела вона чи сумна? Швидка чи повільна?

Музичний твір «Клоуни» виконав музикант –піаніст. А для того, щоб ми могли слухати таку гарну музику, піаніст своїми пальцями натискав на клавіши піаніно. Піаністи довго вчаться і багато тренують свої пальці. Ми з вами можемо пограти в піаністів.

Покладіть перед собою ваші клавіатури, а я ще раз увімкну музику Кабалевського, а ви пограєте пальчиками.

Пальчикова вправа «Піаністи»

- Ось скільки дивовижних справ можуть робити руки – помічники людини. 10 пальців- чарівників вміють робити справжні дива.

Твої помічники-поглянь-

Десять дружніх пальців,

Як добре жить, якщо вони

Роботи не бояться!

Кiлькiсть переглядiв: 286

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.